Imponerad

Idag jobbade jag på en skola för asylsökande.
Jag blir så himla imponerad av de som barnen som går där asså! Att de lixom orkar angera sig för att lära sig svensk grammatik när de inte ens vet om de får vara kvar i Sverige eller ej. Jag menar att de har motivationen. Jag tänker typ att om jag skulle komma till ett annat land och söka asyl, visst lära mig det språket så att jag förstår vad som sägs o så det skulle jag kanske ha motivationen till men jag vet fasen inte om jag skulle ha motivationen att lära mig massa jäkla grammatik och skit om jag inte visste att jag skulle få va kvar utan nästa vecka kanske flyttas till ett annat land och ett annat språk!!
Jag är verkligen så jävla imponerad av de där ungarna! De fick mig faktiskt att tänka på hur bra man egentligen har det!!


När jag kom hem städade jag faktiskt, damsög o allt :D o lagade mat till familjen gjorde jag med haha..sen blev det badhuset! och att tänka på badhuset det har jag ju glömt att berätta!!
I måndags så var ett av mina simhoppsbarn med på lilla sportspegeln :D Han var med i den där tävlingen med bollkastning och det där. Dock förlorade han och hans partner men vad gör det de kämpade ju väl iaf :D

Imorron kommer Max :D kul det ska bli! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback