På körd!

Idag blev jag På Körd :S

Klockan var ca 18.30 det regnade som tusan ute och jag var på väg hem från drillen.
Det finns en korsning som jag måste gå över med vägar från alla fyra hållen. Självklart är det trafikljus men när de som ska gå över har grönt har även de bilar som ska svänga grönt. Men jag väntade iallafall tills det skulle bli grönt sen gick jag, när jag kom till mitten utav den andra halvan av övergångstället så ser jag en silverfägad bil komma o jag tänkte " han kommer inte stanna!!" Det gjorde han inte heller så jag flög upp på motorhuven och så gled jag ned igen, som om jag åkte rutchkana och tro det eller ej men jag lyckades landa på fötterna! Snabbt plockade jag ihop mina drillstavar som hade åkt i väg lite hur som helst o så gick jag in till kanten där bilen hade stannat. Gubben som klev ur kunde självklart inte svenska och jag som va ganska chockad kom inte på så många ord på engelska men jag sa iallafall att det inte var någon fara med mig. Och han frågade om han skulle ringa ambulans men det behövdes inte sa jag, så började jag gå hem.

Nu ska iallafall jag börja använda reflex ska fan köpa 20 stycken o ha på mig eller nåt, tacka gudarna för att gubben han bromsa lite, så att han inte kom i full fart!

Annars gick det väldigt bra på drillen idag satte two-turn flera gånger och den där rull grejen också och så klarade jag kastet med sidrullningen, det gick galant :D

Har inte jobbat på hela veckan, de ringde dock från KappAhl idag men då kunde jag ju inte, va ju tvungen att åka till drillen i och med tävlingen men men hoppas de ringer igen :P

Varför ringde jag inte pappa och frågade om han kunde skjussa mig när det regnade så mycket! Tänk om det hade gått värre tänk om jag hade blivit förlamad elelr något, asså tack för att jag inte skada mig över huvudtaget, asså det gjorde inte ens ont, jag blev bara väldigt chockad!!

Kommentarer
Postat av: Jenny

JÄVLAR! fyfan va otäckt, är glad att det inte hände ngt värre men vilken läskig sitution man lär ju typ bli konstig i huvudet av chocken.
Jaja gla'att du ej skadade dig.

Postat av: /Anders

Haha det brukar vara 4 vägar i en korsning om jag inte har helt fel! :P HAHA!

2007-02-03 @ 14:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback